Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιά Λιμένα

                                                                                                      Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιά Λιμένα



Ο σταθμός Πειραιά Λιμένα ήταν μεταξύ 1904 και 2005 γνωστό
 ως σταθμός Λαρίσης,
 ονομαζόμενος έτσι (ανεπίσημα) επειδή αυτός εξυπηρετούσε
 τη σιδηροδρομική συγκοινωνία
 μεταξύ Πειραιά και Λάρισας, που αποτελούσε τη σημαντικότερη πόλη 
κοντά στο βόρειο άκρο της γραμμής, τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της
 (το βόρειο άκρο της γραμμής ήταν στην πραγματικότητα το Παπαπούλι). 
Κατ' αντιστοιχία με την περίπτωση των σιδηροδρομικών σταθμών της Αθήνας
 Πειραιάτων Σιδηροδρόμων Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου 
έφερε την (ανεπίσημη) ονομασία «σταθμός Πελοποννήσου»,
 αν και σε αντίθεση με την περίπτωση της Αθήνας, στον Πειραιά 
οι σταθμοί των δύο δικτύων
 δεν ήταν γειτονικοί.
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιά Λιμένα είναι σταθμός του
της οποίας αποτελεί τερματικό σταθμό. Βρίσκεται στον Πειραιά
 και οφείλει την ονομασία του στο ότι εξυπηρετεί τον λιμένα του Πειραιά. 
Εγκαινιάστηκε στις 8 Μαρτίου 1904 ως τερματικός σταθμός της

σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά Λιμένα - Παπαπουλίου 

και σήμερα δε λειτουργεί.
 Διαθέτει πλευρική αποβάθρα και γραμμές εναπόθεσης αμαξοστοιχιών.
Ο σταθμός Πειραιά Λιμένα είναι επίσης γνωστός στους περιοίκους
 ως σταθμός Αγίου Διονυσίου
λόγω της γειτνίασής του με τον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου
 αλλά και ως ο "Σταθμός της ξενιτιάς",
 καθώς από εκεί ξεκινούσαν μεταπολεμικά πολλές αμαξοστοιχίες 
γεμάτες μετανάστες με προορισμό χώρες της κεντρικής
και βόρειας Ευρώπης.
Από τον σταθμό Πειραιά Λιμένα μία εμπορευματική διακλάδωση 
οδηγούσε παλαιότερα προς το λιμάνι του Πειραιά και τη Δραπετσώνα
Ξακουστή υπήρξε και η "Γέφυρα του Ρεμπέτη",
 μια λιθόκτιστη γέφυρα μπροστά από τον σταθμό, η οποία
 ένωνε τον Πειραιά με τη Δραπετσώνα.
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιά Λιμένα παρότι ανακαινίστηκε
 προ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, 
στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε και για αρκετά μεγάλο διάστημα παρέμεινε
 έρμαιο των διαθέσεων παρείσακτων, αθίγγανων και
 λοιπών περιθωριακών στοιχείων 
που προκάλεσαν φθορές και ζημιές εντός των
κτιρίων διοίκησης και στις αποβάθρες.
 Πρόσφατα *2012), η ΓΑΙΟΣΕ παραχώρησε το κτίριο του Σταθμού 
και τις σιδηροδρομικές γραμμές στο Δήμο Πειραιά, 
ο οποίος σύμφωνα με τα σχέδια σκοπεύει
 να εκμεταλλευτεί το ακίνητο με τη δημιουργία
 Μουσείου Ρεμπέτικου Τραγουδιού,
 Πολιτιστικού Κέντρου, Χώρων Πρασίνου και Αναψυχής 
καθώς και Ποδηλατόδρομων κατά μήκος των εγκαταλειμμένων γραμμών.

πηγή:Βικιπαίδεια

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Popular Posts this month

Popular Posts this week